patrikonthemove.blogg.se

Jag har tagit ett kliv ut i vida världen igen och tänkte ta med den som vill igenom denna härliga blogg

Början av resan

Publicerad 2013-10-06 11:58:43 i Allmänt,

Hej Hej goddag bloggen!
Då ska jag börja blogga också, känns som en rolig grej. Har tyvärr inga skills att designa ett sånthär fönster så ni får fokusera på texten och mina bilder!
 
Ja, detta kommer handla om min resa igenom Indien, och sen kanske också Nya Zealand.
Jag lägger upp lite bilder, berättar vad jag håller på med och vad Indien tar mig ut på för äventyr.
 
Inlägg nr 1.
Efter att ha sagt hej då till alla fina människor i hemstaden va det dags för ännu ett äventyr till The Incredibel India.
Åkte ut till Arlanda klockan 08:00 på morgonen med min käre far och bror för att avnjuta den sissta koppen ordentligt svenskt kaffe och 3 timmar senare satt jag på planet påväg till Indien igen, med samma nervösa klump i magen och hemlängtan som förra gången.
Så efter en mellanlandning i Qatar och inte en enda backpacker i sikte bordade jag planet med frågor till mig själv om varför jag igentligen åker, va det onödigt att jag tog med datorn, kommer jag att träffa människor ect.
Så vid inchekningen på New Delhi airport fick jag syn på den första backpackern som jag slängde mig på och börja klämma ut information om. Han hette Alex, kom från spanien och skulle till TYP samma ställe som jag, så efter att ha letat upp mitt inchekade bagage och hans kompis Alvaro så satte vi oss i en taxi och började röra oss in till staden som är bebod av 14 miljoner människor, ex antal hundar och även kossor.
När vi närmar oss vårat område ville taxichauffören splitta på oss, han skulle skjutsa Alvaro och Alex till sitt hotell medans jag skulle ta en TucTuc till min gata Main Bazzar då det inte gick att köra in där med bil då Indien (som alltid) just nu har en festival pågång. Tuctuc chauffören tog mig då till en turistbyrå som ringde mitt hostel så jag fick prata med dom där, och dom sa att polisen inte skulle släppt in mig på Main Bazaar.
Det blligaste boendet jag sedan kunde komma över utanför området skulle vara på 5000 Rupie alltså 500 Kr för 6 timmar då Check Out Time är klockan 12:00! Så det slutatde med att jag tog en taxi klockan 06:20 lokal tid up till Rishikes, för 10050 rupie 1005 kr, mycket? svar ja, men bussar och tåg va fulla 2-3 dagar framåt (som vanligt i Delhi) så skulle jag behöva vänta och betala en förmögenhet för bonde. 
 
Så efter 6 timmar av en guppig bilfärd sitter jag här, på ett supermysigt hostel med WIFI, TV, en stor och mjuk säng och trevlig personal för 350 rupee, typ 100 rupee (10kr) över min budjet men det är det fasen värt!
 
Jag känner mig lustigt hemmastad, lugn och sansad, lite annan femma än förra gången då jag inte åt något på 3 dagar, dock försvinner apritet i 30 grader och hög luftfuktighet, men det är bara att propa i sig av den mumsiga Indiska maten.
Nu blir det att ta igen lite sömn och kanske kolla på någon härlig film på datorn.
VI hörs :)
Patrik signar ut!
(bilder kommer så snart jag samlat energi att gå ut och göra en photosession) 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2013-10-06 13:15:04

Helt galen bra idé med blogg Patrik! Stor klapp på axeln och tumme upp. Ta hand om dig där borta! Kram

Postat av: Totte

Publicerad 2013-10-08 00:57:41

Så himla häftigt att kunna följa dig såhär. Håller med Emma. Sjukt bra ide! Kan inte vänta på att få se bilder. Lycka till med allt. :)

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-10-08 14:44:54

Väntar med spänning på fortsättning

Postat av: Anette

Publicerad 2013-10-09 12:29:11

Underbart Patrik, keep it coming/Pinglan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela